Dec 27, 2016

Menentang arus persepsi perniagaan



Jenama terkenal dunia seperti Coca-Cola, IBM,
 Miscrosoft, Google, McDonald, Oracle dan Nike
 diasaskan oleh orang biasa yang mempunyai semangat dan
 kelebihan luar biasa.

"Working on the business instead
 of working in the business."

Urus masa sebaiknya agar memberi impak lebih.
 Ketika saya mencari ilham dari pagi ke pagi 24/7, saya perlu mulakan
 sesuatu dengan modal yang sangat rendah asalkan impaknya besar.
 Satu kegilaan anak muda yang pasti tak dapat saya
 kecapi lagi selepas ini.

Menentang arus persepsi perniagaan yang semacam
 sudah berdarah daging dalam masyarakat. Dari situ, saya
 jumpa formula berharga. Tak bisa saya ceritakan
 semuanya pada ruang kecil ini.
 Ia adalah jenama.

Penjenamaan bagi saya bukan sekadar membezakan
 saya dengan dia. Jauh dari itu. Saya
 memadam perbandingan.

Melalui jenama, saya menyampaikan pengalaman;
 perasaan, ingatan dan perkaitan. Contohnya,
Sony mempengaruhi pelanggan supaya
 mempercayai ia memberikan
 terknologi terbaik.











info lanjut













No comments: